S'identifier S'abonner La Une Le fil info Le journal Podcasts Se connecter Mon compte Newsletters Boutique La Une Fil info Le journal BonSoir La boutique du Soir Les voyages du Soir Les jeux du Soir Services Météo Bourse Programmes télé Oeuvres du Soir Nécrologies Annonces immobilières Podcasts Vidéos La Une Vidéos Arte Europe, l’hebdo The Explorers Opinions La Une Opinions Débats et idées Chroniques Editos Cartes blanches Kroll Politique Société La Une Société Enseignement Santé Régions Monde La Une Monde France Union européenne Etats-Unis Afrique Asie-Pacifique Economie La Une Economie Entreprises Consommation Mobilité Mon argent Agriculture Emploi Énergie Le Soir Immo Sports La Une Sport Football Tennis Cyclisme Jeux olympiques Basket Sports moteurs Hockey Athlétisme Autres sports Les résultats en direct Culture La Une Culture Cinéma Musique Scènes Livres Arts plastiques Marché de l'art Mode Médias MAD Planète La Une Planète Climat Pollution Biodiversité Agriculture Médias & Tech Santé Régions La Une Régions Bruxelles Brabant wallon Hainaut Liège Namur-Luxembourg Wallonie LéNA Repensons notre quotidien Dossiers Grands formats Grands entretiens Se déconnecter
Votre compte
Gérer mon compteJe m'abonneGérer mes invitésJ'offre un abonnementNewslettersBonSoirNous contacterDéconnexion
image - Miserere

Over

Het gelijknamige werk van de barokcomponist Jan Dismas Zelenka dient als inspiratiebron voor een hedendaagse muzikale, theatrale en choreografische herinterpretatie. 

Ingrid von Wantoch Rekowski presenteert, in samenwerking met choreograaf Serge Aimé Coulibaly, met Miserere krachtig fysiek muziektheater, zowel aards als poëtisch.

Tussen popicoon en Mater Dolorosa richt een vrouw zich tot ons: zowel concreet als mythisch, opstandig en geïnspireerd, neemt zij de pijn en het verdriet van de wereld op zich, om ze te transformeren. Terwijl zij het Miserere zingt en uitspreekt, beweegt rondom haar een levendig koor van zes dansers en danseressen. Zij belichamen de voortdurende, vernieuwende levensdrift. 

Sébastien Schmitz nam de barokmuziek van Zelenka’s Miserere als uitgangspunt, maar herschreef het stuk volledig, breidde het verder uit, en verweefde er hedendaagse elementen in. Deze herwerkte compositie ondersteunt de sibille vrouw, vertolkt door actrice en zangeres Candy Saulnier. 

Zij brengt haar Miserere als een bezwering, een vibrerende zang. De tekst van Psalm 50 lijkt misschien niet meteen relevant in het licht van de uitdagingen waar we vandaag voor staan, maar het centrale thema blijft actueel: de menselijke kwetsbaarheid en het besef van onze onvolkomenheden. 

Miserere biedt echter ook een positief verhaal, een uitweg, een actieve en hoopvolle reis, gedreven door een diepgewortelde behoefte aan verbinding. Het stuk schept een ruimte waarin levensdrift en schoonheid telkens opnieuw ontwaken. 

Deel :

Andere evenementen die je zouden kunnen interesseren

Nog meer evenementen Concerten > Liederen / Gospel
Nog meer evenementen Begijnhof - Diksmuide / Beguinage - Dixmude
JE EVENEMENT
Indien je een evenement aan de site wilt toevoegen, klik dan hieronder
Voeg je evenement toe
Retour en haut du site Belgique Monde Économie Sports Culture Opinions Techno Sciences et santé Le Soir+ So Soir Soirmag Génération Demain la Terre Images Le choix de la rédaction Dossiers Archives Bourses Trafic Météo Programmes télé Club du Soir Nous contacter RSS Concours Petites annonces Gocar Ebook.lesoir.be La cave à vin du Soir Faire-part et cartes de vœux Photobook Les Oeuvres du Soir Gérer les cookies Rossel Rossel Advertising References Cinenews Out.be L'Echo SudInfo Grenz Echo La Voix du Nord Vlan Rendez-vous En mémoire Sillon belge App Store Optimization VLANSHOP CIM